Przebieg zabiegu implantologicznego

Przebieg zabiegu chirurgicznego – wszczepienie implantu

Możesz mieć nowe zęby, które mocno trzymają się w ustach. Implanty są jakby sztucznym korzeniem, na którym można zrobić koronę protetyczną.
Implanty mogą być wszczepione zarówno w szczęce jak i w żuchwie, mogą być pojedyncze lub można wszczepić kilka.Sposobów leczenia implantologicznego jest wiele podobnie jak dużo jest rodzajów implantów. To pozwala wybrać wariant najkorzystniejszy w każdym indywidualnym przypadku.Rodzaj wszczepu zależy od potrzeb pacjenta, finansów, jakości kości, ogólnego zdrowia oraz czasu który pacjent może poświęcić na leczenie.

Kto wykonuje implant?

Wszczepienie implantu to wspólny wysiłek lekarza stomatologii zachowawczej, lekarza specjalistyczny chirurga stomatologicznego i protetyka. Chirurg wykonuje wszczepienie rzeczywiste implantu, w razie konieczności dokonuje ekstrakcji zębów, przygotowuje miejsce pod wszczepienie implantu. Protetyk sporządza i dopasowuje odbudowę zęba (pojedyńczą koronę lub most). Dentysta przygotuje też wszelkie tymczasowe protezy niezbędne w procesie implantacji, które ograniczą dyskomfort pacjenta podczas leczenia.
Jakie rodzaje odbudowy możemy zastosować?

Przy odbudowie protetycznej na bazie implantu w zależności od warunków możemy zastosować:

– pojedynczą koronę. Korona jest wykorzystywana do zastąpienia jednego zęba, każda korona zostanie umocowana do jednego implantu.

– w przypadku większych ubytków stosuje się stałe protezy ( mosty). Zastępuje on większą ilość zębów, a może wymagać wszczepienia  dwóch lub więcej implantów.

– ruchome protezy dentystyczne  zastępujące wszystkie zęby w górnej lub dolnej szczęce. Liczba implantów zależy od indywidualnych predyspozycji pacjenta oraz od zalecanego typu protezy.

Dlaczego implanty zębowe?
Dla osób, które w różnych sytuacja utraciły swoje naturalne zęby, implanty zębowe umożliwiają odbudowę i powrót do normalnego życia. Pomagają odzyskać wiarę w siebie i pewności siebie.

Jaki typ znieczulenia jest stosowany?Zabieg wszczepienia implantów w większości wypadków wykonuje się w znieczuleniu miejscowym. Przy uzasadnionych wskazaniach medycznych można je wykonać w znieczuleniu ogólnym.
Czy implanty wymagają specjalnych zabiegów? Implanty mogą służyć pacjentowi przez wiele lat, warunkiem koniecznym jest utrzymywanie prawidłowej higieny.Regularne szczotkowanie, nitkowanie i kontrolne wizyty u lekarza jest konieczne, żeby cieszyć się zdrowym uśmiechem przez wiele lat.